Ghimán Lajos – az ember a Greencarservice mögött

Hogy mi a különbség az álmodozó és a látnok között? Egy álmodozó csak akkor látja a szép, új világot, ha lehunyja a szemeit – egy látnok megteremti magának azt. Ghimán Lajos úgy döntött, nem csak elképzelni szeretné azt ,hogy biztonságban és egészségben nevelheti fel a gyermekét, de lépéseket is tesz azért, hogy egy új, környezettudatos társadalom tagja legyen. A Greencarservice több mint egy autószerviz franchise: egy újfajta gondolkodás és egy előre mutató gondoskodás első hírnöke.

Lajos, az autók kisfiúkori szerelem Nálad?

Amikor egészen kicsik voltunk,mint minden gyerek autós kártyákkal játszottunk. Innen indult az autók iránti szeretetem, már ekkor nagy luxusautókról álmodoztam. Évekkel később, úgy 12 éves koromban, amikor kitaláltam, hogy dolgoznom kell, hogy összejöjjön a pénz egy áhított számítógépre, egyenesen egy autószervizbe vitt az utam, hogy akad-e ott munka számomra.  Mondták,  kicsi vagy, hogy fogsz így autót mosni – de közöltem velük, hogy nincs itt semmi gond, felállok egy sámlira, és már csinálom is. Itt indult az autószerelői életem. Megszerettem az autókat, a szakmát, a mesteremet – ezek után már nem volt kérdés, mivel fogok foglalkozni.

Nem bántad meg a döntésed?

Ma is úgy gondolom, hogy a legjobb döntésem volt, hiszen szerettem az autókat, és szeretem most is. 2003-ban, 23 évesen indítottam a saját szervizemet, sikerült a nulláról felépítenem egy remekül működő műhelyt, de hamar rájöttem, hogy érdemes más úton járnom, mint a versenytársak. Nem szabad, hogy mindez csak a pénzről szóljon, szerettem volna tudatosabban csinálni és magasabb szintre emelni mind az autójavítást és az ügyfelekkel való bánásmódot egyaránt. Hamar elfogytak azonban a kihívások, és azonnal más területen találtam magam.

Hiányoztak az autók?

Persze, hiányoztak, nem is tartott sokáig a kitérő. Ma is, hogy egyre kevésbé vagyok benne a napi szervizelésben, óriás hiányérzetet okoz. Nem is az után vágyom elsősorban, hogy olajos legyen a kezem, mert nem ez a fő motiváció, hanem amikor átadom az autót, és látom, hogy az ügyfél elégedett és mosolyog – na az az igazi függőség.  Ez motivál, ez tart életben. Persze a jövőben egyre kevesebb alkalmam lesz találkozni  ügyfelekkel. Tudom, hogy a szervizhálózat sikereiből még ennél is jobban is tudok majd töltekezni. Az ő sikerük az enyém is!

Vezetni szeretsz egyébként?

Amikor meglett az első autóm, szó szerint éjt nappallá téve mentem. Reggel 8-tól este 6-ig dolgoztam, a köztes időben meg folyamatosan úton voltam. Ma már ezen a téren is sokkal tudatosabb vagyok, a kisfiam születése komoly intés volt számomra: nem fér bele egy gyorshajtás vagy bármilyen figyelmetlenség sem – azzal, hogy magamra vigyázok, őt is óvom. Nagyon érdekes megfigyelnem, hogy ahogy változtam emberileg, úgy változott a vezetési kultúrám is: előzékenyebben, figyelmesebb vagyok a többi autóssal is.

Azt mondod, változtál. Miben áll ez a változás?

A tanulás iránti elköteleződés mindig is sokkal nagyobb volt bennem, mint az a vágy, hogy én legyek az, aki mindent tud. Folyamatos fejlődésen megyek keresztül, emberileg és szakmailag egyaránt. Magát a cégvezetést is tanulom, hiszen egy franchise felépítése napról napra új kihívások elé állít. Szerencsére sikerült egy nagyon jó csapatot magam mellé állítani, akiktől kölcsönösen sokat tanulhatok! Egy ilyen társasággal, mi mást is mondhatnék, sikerre van ítélve a vállalkozásunk.

Hogyan indul a Greencarservice mint környezettudatos vállalkozás története?

Ez is a kisfiamhoz kötődik. Koraszülött baba volt, amit csak a környezeti hatásokra tudtunk visszavezetni. Ekkor döbbentem rá, hogy nem terhelhetjük büntetlenül a környezetünket – Tudomásul kell vennünk, hogy minden visszahat ránk.

Milyen célokat látsz magad előtt 2, 5 és 10 év múlva?

A jelenlegi Greencarservice védjegyből egy nemzetközi minősítési rendszert dolgoztunk ki, amibe be tudnak kapcsolódni márkaszervizek, gumisműhelyek, karosszériajavítással foglalkozó műhelyek, akár autókozmetikák, eredetiségvizsgáló vagy műszaki vizsgázatást vállaló cégek is. Egyszóval az egész autószektorra ki fogjuk terjeszteni tevékenységünket. Célunk egy olyan Brand felépítése, hogy az ügyfelek fejében az első helyet foglaljuk el, ha az autójukkal bármi is történt. 

Leave Comment